Tudnivalók a mobiltelefonra letölthető tartalmakról

Jelenleg dolgozunk ezeken az oldalakon, ezért a webáruházon keresztül nem tudsz rendelni, csak telefonon, e-mailben Emőkénél:+36 20/544 5944; info@amobafotel.hu, vagy személyesen Budapesten Áginál: +36 20/387 2696

Nemcsak az interneten, de televízióban és újságokban is gyakran hirdetnek csengőhangokat, háttérképeket vagy Java játékokat (mobiltartalmakat), amelyeket mobiltelefonra lehet letölteni.

Hogyan kapjuk meg a megrendelt tartalmat a mobiltelefonunkra?

A gyakorlatban két technikai megoldást alkalmaznak a szolgáltatók.

Elterjedtebb az a lehetőség, amikor ún. push üzenetet (szolgáltatói hírüzenet) kapunk a telefonunkra, amely egy linket tartalmaz. A link segítségével juthatunk el telefonunkkal arra a WAP oldalra (mobiltelefonra írt internetoldalra), ahonnan letölthetjük a kívánt tartalmat.

Ritkábban fordul elő (mert nagyobb méretű tartalmak továbbítására nem alkalmas ez a módszer), hogy a szolgáltató által küldött üzenet már tartalmazza a megrendelt tartalmat, így azt azonnal használatba vehetjük.

Hogyan fizetjük meg a letöltött mobiltartalom árát?

A fizetés vagy fogadott, vagy küldött emelt díjas SMS-sel történik. Fogadott emelt díjas SMS-sel történő fizetés esetén ez azt jelenti, hogy a szolgáltató egy (vagy több) emelt díjas SMS-t küld a telefonunkra, amelynek díját automatikusan felszámolják a részünkre. Ezzel szemben küldött emelt díjas SMS-sel történő fizetés esetén nekünk kell egy emelt díjas telefonszámra SMS-t küldenünk, melynek ára fedezi a szolgáltatás díját.

Általánosságban melyek azok a kérdések, amelyekre érdemes figyelni mobiltartalmak letöltése előtt? 

Mielőtt megrendelnénk a kiválasztott mobiltartalmat, nem árt, ha tudakozódunk a következőkről:

  • mennyibe kerül az adott mobiltartalom leötlése,
  •  előfizetéses vagy egyszeri alkalomra szól a szolgáltatás,
  •  telefonkészülékünk alkalmas-e a kiválasztott tartalom fogadására,
  •  rendelkezünk-e WAP előfizetéssel, illetve a WAP megfelelően van-e beállítva,
  •  előfizetéses szolgáltatás esetén hogyan tudjuk azt lemondani?

 

Mire kell figyelnünk, ha csak egy, általunk kiválasztott tartalmat akarunk letölteni, nem pedig folyamatos jelleggel szeretnénk mobiltartalmakat kapni a telefonunkra?

Mobiltartalom megrendelésével az esetek többségében (néhány kivételtől eltekintve) egyben ahhoz is hozzájárulunk, hogy előfizetés alapján hetente küldjenek újabb tartalmakat a telefonunkra — amelynek díja havi szinten több ezer forint is lehet — mindaddig, amíg azt le nem mondjuk. A szolgáltatás előfizetéses jellegéről minden honlapon tájékoztatni szokták a fogyasztókat, ezért megrendelés előtt érdemes gondosan elolvasni a weboldalon található információkat.

Mit jelent a szolgáltatás előfizetéses jellege (ha pl.: automatikusan megújuló regisztrációt említ a honlap) és mire kell figyelni ezzel kapcsolatban?

Ha előfizetünk mobiltartalom-szolgáltatásra, akkor hetente, automatikusan a rendelkezésünkre bocsátanak ún. krediteket, amelyeket mobiltartalom letöltéséhez használhatunk fel. Ez azt jelenti, hogy a heti előfizetési díjat akkor is felszámítják, ha azon a héten konkrét tartalmat nem választottunk ki vagy nem rendeltünk meg. Az előfizetés csak a megrendelő kifejezett lemondásával szűnik meg, ezért mielőtt előfizetnénk a szolgáltatásra mindenképpen tájékozódjunk a honlapon arról, hogy miképp mondhatjuk le a szolgáltatást!

Hogyan mondhatjuk le az előfizetéses mobiltartalom-szolgáltatást?

A lemondás általában a STOP üzenet elküldésével lehetséges egy, a honlapon megadott  06-91-es (emelt díjas) telefonszámra. Noha a lemondó üzenet elküldése csak egy normál SMS-nek megfelelő összegbe kerül, az üzenetet nem tudjuk elküldeni, ha korábban letiltottuk az emelt díjas SMS küldését mobilszolgáltatónknál. Ilyen esetben a tartalomszolgáltató által megadott ügyfélszolgálati számon jelezhetjük lemondási szándékunkat, de ekkor akár több nap is eltelhet, amíg megszüntetik a szolgáltatást.

Honnan tudhatjuk meg, hogy telefonunk alkalmas-e a kiválasztott tartalom fogadására?

Ha régebbi mobiltelefonnal rendelkezünk, érdemes ellenőrizni, hogy annak a tartalomnak a fogadására alkalmas-e a készülékünk, amelyet kiválasztattunk, ellenkező esetben hiába küldik meg nekünk a tartalmat, azt nem fogjuk tudni használni (megnézni, lejátszani). A mobiltartalmakat kínáló honlapok általában részletes tájékoztatással szolgálnak arról, hogy az egyes tartalmak fogadására mely készülékek alkalmasak, ezért ezt minden esetben tanácsos megrendelés előtt ellenőrizni.

Lehet-e mobiltartalmat letölteni működő WAP szolgáltatás hiányában?

Az esetek többségében a kiválasztott mobiltartalmat a szolgáltató nem közvetlenül küldi meg a mobilkészülékünkre, hanem annak a WAP címnek a linkjét juttatja el SMS-ben számunkra, ahonnan mi magunk letölthetjük az adott tartalmat. Ezért, ha nem rendelkezünk WAP előfizetéssel, vagy nem jók a beállítások, nem tudjuk letölteni a tartalmat telefonunkra. A mobiltartalmakat kínáló honlapok gyakran adnak tájékoztatást arról, hogy miképp lehet előzetesen ellenőrizni a WAP működését telefonunkon, vagy arról, hogy melyek a helyes beállítások.

Milyen hátránya lehet annak, ha külföldi illetékességű szolgáltatónál rendelünk meg mobiltartalmat? 

Ha bármilyen probléma merülne fel, reklamálni csak a szolgáltató által megadott telefonszámon vagy e-mail címen tudunk, hiszen a szolgáltató külföldi székhelyének személyes felkeresése komoly nehézségekbe ütközhet. Mindazonáltal külföldi szolgáltatók általában gondoskodnak arról, hogy magyar telefonszámon és e-mail címen, magyar nyelven tudjuk velük felvenni a kapcsolatot.

Szülőként hogyan tudjuk megelőzni, hogy gyermekünk mobiltartalmat töltsön le a telefonjára?

Mindhárom mobiltelefon szolgáltatónál lehetőség van az emelt díjas SMS-ek küldésének, illetve fogadásának letiltására. Mivel a mobiltartalom-szolgáltatást csak küldött vagy fogadott emelt díjas SMS útján lehet kifizetni, ezen SMS-ek letiltásával meg lehet akadályozni az esetleges meggondolatlan megrendeléseket.

Mit kell tudni a televízióban hirdetett mobiltartalom-szolgáltatásról?

Különösen figyelmesnek kell lenni, ha televízióban látott reklám alapján szeretnénk mobiltartalmat letölteni, hiszen ilyenkor a megrendeléssel kapcsolatos lényeges információk csak pár másodpercre és apró betűvel jelennek meg a reklámban. Megrendelés előtt ezért tanácsos megkeresni a szolgáltató internetes honlapját, ahol tájékozódhatunk az árakról, a szolgáltatás előfizetéses jellegéről, valamint további, a megrendeléssel kapcsolatos lényeges tudnivalókról.

Előfordulhat-e, hogy az emelt díjas sms megfizetése és telefonunk műszaki alkalmassága ellenére mégsem kapjuk meg a megrendelt tartalmat?

Igen, a fogyasztói panaszok is rámutattak arra, hogy néhány szolgáltató megtévesztő és tisztességtelen módon a szolgáltatás díjának megfizetése ellenére mégsem küldi el a fogyasztó telefonjára a kiválasztott tartalmat. A szolgáltató megbízhatóságának megítéléséhez segítséget nyújthatnak az internetes fórumok hozzászólásai is.

Forrás>>>: http://www.nfh.hu/hasznos/internetes/internet.html